Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Kategóriák / Termékek

Általános Szerződési Feltételek

Hatályos: 2025. július 30. napjától

Letölthető pdf formátumban itt

1.§ Érvényesség

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) érvényesek a

Kelemen László E.V. Adószám: 62396873-2-23  Tel: +3678420403  Mobil: +36205680773   6237 Kecel Fő tér 7. ( a továbbiakban Elektroszafari) által üzemeltetett www.elektroszafari.hu honlapon (továbbiakban: „Elektroszafari webáruház“) elérhető és megvásárolható, valamennyi árucikkre. Az Elektroszafari Webáruház használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen Általános Szerződési Feltételek nem tartalmaznak, a Elektroszafari Webáruház honlapján elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.


 

Az ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre, amely a Elektroszafari Webáruház (és adott esetben az offline áruházunk) és a Vásárló (a továbbiakban: „Vásárló”) között elektronikusan jön létre.

Vásárló alatt értjük valamennyi természetes és jogi személyt, valamint a jogi személyiséggel nem rendelkező jogalanyokat.

A Vásárló fogalma magában foglalja a fogyasztó fogalmát. A Ptk. 8:1. § 3. pontja értelmében fogyasztó a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

A Elektroszafari Webáruházban vendégként történő vásárlás során a „rendelés jóváhagyása” lépésnél a jelölőnégyzet jelölésével, illetve a regisztráció során a „regisztráció” gomb megnyomásával a Vásárló elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglalt rendelkezéseket.

Tájékoztatjuk Önt, hogy az online rendelésekkel, a szállítás folyamatával kapcsolatban felmerülő kérdések esetén a jelen ÁSZF-ben megadott elérhetőségeinken állunk rendelkezésére.

Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a elektroszafari.hu nyitóoldalon és „pdf” kiterjesztésű file formátumban letölthető.

2.§ Szerződéses partner adatai

A Vásárló szerződéses partnere:


Kelemen László E.V.  Tel: +3678420403  Mobil: +36205680773
Székhely és levelezési cím: 16237 Kecel Fő tér 7.
Cégjegyzéket vezető törvényszék cégbírósága: BK megyei cégbíróság
Adószám: 62396873-2-23

Kereskedelmi tevékenységre vonatkozó nyilvántartást vezető hatóság:
XXXXXXXXXXXXXXX
Kereskedelmi nyilvántartási szám: XXXXXXXXXXXXXXXX

A tárhely-szolgáltató adatai:
A tárhely-szolgáltató cégneve: 
A tárhely-szolgáltató székhelye: 
A tárhely-szolgáltató weboldala: 

Ügyfélszolgálat
Telefon: +36 78 420403 
Telefonos ügyfélszolgálat nyitvatartás:
Munkanapokon: 8:00 – 17:00
Szabadnapokon:nem elérhető!
munkaszüneti napokon:nem elérhető!
Ünnepnapokon nem elérhető!
E-mail: elektroszafari@gmail.com

 

3.§ Az Elektroszafari Webáruház használatával kapcsolatos megkötések

3.1. Kiskorú, vagy cselekvőképességében korlátozott személy csak törvényes képviselője beleegyezésével veheti igénybe az Elektroszafari Webáruház szolgáltatásait. Ezen beleegyezés megszerzése a cselekvőképességében korlátozott személy felelőssége és feladata. Az Elektroszafari Webáruháznak nem feladata és nincs is rá lehetősége, hogy tudja ill. kiderítse ki van az online tranzakciók során a felhasználói oldalon, ezért ennek felelőssége kizárólag a Vásárlót terheli.

3.2. Az Elektroszafari Webáruház használatával történő vásárlás az ÁSZF 1. § szerint történő elfogadása, valamint a megkötendő adásvételi szerződés teljesítéséhez szükséges, az Adatvédelmi szabályzatban foglaltak szerinti adatkezelések tudomásul vétele nélkül nem lehetséges.

4.§ Vásárlói kör meghatározása

4.1. Az Elektroszafari Webáruházban megvételre kínált termékek értékesítése kizárólag fogyasztónak minősülő Vásárlók és gazdasági társaságok, mint végfelhasználók részére történik. A termékek kereskedelmi újra, illetve továbbértékesítése nem engedélyezett. Az Elektroszafari Webáruház ebből következően fenntartja a jogot arra, hogy ne fogadjon el olyan szerződéses ajánlatot, amelynél gyanú merül fel arra vonatkozóan, hogy kereskedelmi újra-, illetve továbbértékesítés céljából történt az ajánlattétel.

4.2. A termékeket kizárólag háztartásban használatos mennyiségben értékesítjük. Amennyiben feltételezhető, hogy a rendelés ezt a mennyiséget túllépi, úgy az Elektroszafari Webáruház fenntartja a jogot a Vásárlói ajánlat teljes vagy részleges visszautasítására. Jelen rendelkezés irányadó abban az esetben is, ha a megrendelt termék mennyisége meghaladja az adott termékre az Elektroszafari Webáruház által Vásárlóként meghatározott maximális darabszámot vagy a megrendelés árkedvezménnyel együtt járó promóciós kampány során történik. Erről Elektroszafari Webáruház a Vásárlót e-mail útján értesíti. Ilyen esetben az Elektroszafari Webáruház a Vásárló által már kifizetett, azonban a Webáruház által vissza nem igazolt megrendelések/Termékek eladási árát a Vásárló részére – elsősorban a vásárlói fizetéssel egyező módon - visszatéríti.

4.3. Elektroszafari Webáruház kifejezetten fenntartja a jogot a Vásárló Elektroszafari Webáruház használatából történő végleges vagy átmeneti kizárására és valamennyi, a Vásárlóhoz kapcsolható megrendelés törlésére, amennyiben a Vásárló a Elektroszafari Webáruház üzemeltetője által meghatározott ÁSZF, illetve egyéb, a termékoldalon feltüntetett értékesítési feltétel rosszhiszemű megkerülésével, kijátszásával adta le megrendelését.

Ilyen visszaélésszerű magatartásnak minősül különösen, ha a Vásárló az adott Termék(ek)re vonatkozó mennyiségi korlátozásokat (jellemzően 1 darab Termék / Vásárló és/vagy háztartás) úgy igyekszik kijátszani, hogy

  • a maximált értékesítési korlátozással érintett Termékre saját adatainak/profiljának felhasználásával több, egymástól függetlenül megrendelést ad le; és/vagy
  • a maximált értékesítési korlátozással érintett Termékre hamis vagy hamisított vásárlói adatok/profil felhasználásával több, egymástól függetlenül megrendelést ad le; és/vagy
  • bármilyen más módon az értékesítési korlátozást kijátssza vagy annak kijátszására törekszik.

Az Elektroszafari ilyen esetben a törölt rendelés kapcsán bármely esetlegesen korábban eszközölt kifizetést a Vásárló számára visszatéríti, és ennek érdekében a törlést követően haladéktalanul (az ésszerűen és elvárhatóan elérhető legközelebbi időpontban) intézkedik a kifizetett összeg visszautalása iránt.

5.§ Az elektronikus úton történő szerződéskötésre vonatkozó szabályok, előzetes tájékoztatás

Az Elektroszafari Webáruház hivatkozással a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:82-6:85§ ára az alábbi tájékoztatást nyújtja a elektroszafari.hu szolgáltatásait igénybe vevőknek:

5.1. A szerződés elektronikus úton való megkötéséhez szükséges technikai lépések leírása:

A megrendelni kívánt termék vagy szolgáltatás részletes jellemzőiről, áráról, valamint a szállítás díjáról, időtartamáról és feltételeiről a Vásárló a termék nevére vagy a terméket ábrázoló képre történő kattintást követően, a termékoldalon tájékozódhat. A Vásárló a termékoldalon a „Kosárba” vagy „Kosárba teszem!” feliratú gombra kattintva tudja a terméket virtuális kosarába helyezni. Elektroszafari nyomatékosan felhívja a Vásárló figyelmét, hogy a termék(ek) kosárba helyezése nem eredményezi a termék „lefoglalását”, illetőleg nem jelenti a Vásárló részéről sem a vételi szándék kinyilvánítását, sem a megrendelés véglegesítését, és ennek eredményeként a Vásárló és az Elektroszafari  között szerződés nem jön létre. Ebből következően előfordulhat, hogy a kosárba helyezett termék bizonyos idő elteltével kikerül a Vásárló kosarából, mivel azt egy másik személy a vásárlás véglegesítését megelőzően megvásárolta.

A termék kosárba helyezését követően, amennyiben a termékhez igénybe vehető szolgáltatás kapcsolódik, a Vásárlónak lehetősége van egy felugró ablakban ezt kiválasztani (a szolgáltatás mellett megjelenő jelölőnégyzet kattintásával és a “Tovább” gombra kattintással) vagy a vásárlást e nélkül folytatni a “Nem, köszönöm” gomb megnyomásával. A termék sikeres kosárba helyezéséről újabb felugró ablakban értesít a rendszer, ahol a “Vásárlás folytatása” gomb megnyomásával folytathatja a nézelődést, illetőleg átléphet a megrendelési folyamatra a “Kosár” gomb megnyomásával. Ha az utóbbi lehetőséget választotta, akkor megjelenik a kosár, ahol leellenőrizheti annak tartalmát. A kosár oldalon a Vásárló láthatja a kosárba helyezett termékeket és módosítani is tudja a megrendelést (pl. mennyiséget), és tételt tud törölni a kosárból. A kosárban láthatók továbbá a szállítási lehetőségek és a kosárban lévő termékekre várható szállítási idő, valamint a rendelés bruttó végösszege. Ha a Vásárló mindent rendben talált, akkor a „Tovább a pénztárhoz” gombra kattintva elkezdheti a megrendelést és bejelentkezhet fiókjába, illetve regisztráció nélkül is vásárolhat a kért adatok megadásával. Figyelem, a pénztárhoz történő továbblépést követően a kosárba helyezett termékek mennyiségének módosítására nincs lehetőség, csak az egyes termékek törlésére!

Ezt követően az oldal rákérdez a Vásárló már meglévő esetleges regisztrációjára. Amennyiben a Vásárló jelentkezik korábbi regisztrációval, úgy ezen a felületen az azonosító adataival be tud lépni, így a vásárlás további szakaszaiban a már a regisztráció során megadott személyes és szállítási/számlázási adatait nem kell ismételten megadnia, kivéve, ha a szállítási adatokon módosítani kíván. A vásárlásnak nem feltétele a regisztráció, a szerződés létrejöttéhez és teljesítéséhez szükséges személyes adatok megadásával vendégként is lehetséges a vásárlás. Előbbi felületen regisztrációra is lehetőség van a “Regisztráció” gombra kattintva. A kosárba helyezett termékek a regisztráció elvégzése alatt is a kosárban maradnak.

A pénztár oldalon a vásárlói adatok automatikusan kitöltésre kerülnek, amennyiben a Vásárló bejelentkezett, ha pedig regisztráció nélkül vásárol, a szükséges személyes adatokat meg kell adni. A Vásárló jelölni köteles, hogy magánszemélyként vagy adószámmal rendelkező vállalkozásként/szervezetként vásárol. Amennyiben belföldi adóalanyként kíván számlát kapni, a kötelező tartalmi elemek biztosítása érdekében kérjük, válassza a vállalkozásként/szervezetként opciót! Utólagos számlamódosításra nincs lehetőség. Ehelyütt is felhívjuk a figyelmet, hogy amennyiben vállalkozásként/szervezetként vásárol, úgy Ön nem minősül fogyasztónak, következésképen a termékre a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerinti jótállás nem, csak 1 év kellékszavatosság vonatkozik; mindez nem érinti a gyártó által önként vállalt esetleges garancia érvényességét.

A Vásárló itt tud választani a rendelkezésre álló teljesítési lehetőségek (áruházi átvétel, házhozszállítás vagy csomagátvételi pontra szállítás) közül. Házhozszállítás választása esetén a Vásárló a szállítási címet az oldalon elhelyezett kereső mezővel automatikusan kikeresheti vagy a “Cím megadása kézzel” gomb lenyitásával maga adhatja meg. Amennyiben a számlázási cím a szállítási címtől eltér, előbbi megadására a felület az erre elhelyezett jelölőnégyzet kattintását követően nyílik meg. Áruházi átvétel esetén a Vásárlónak megfelelő áruházra, csomagátvételi pont esetén pedig ez utóbbira a felugró ablakban megjelenő keresőmező használatával lehet keresni. A “Tovább” gombra kattintva a Vásárló kiválaszthatja a neki megfelelő fizetési módot. Ajándékkártya vagy kuponkód kedvezmény felhasználására ezen oldalon van lehetőség. A “Tovább” gombra kattintást követően a Vásárló láthatja a rendelésének addigi áttekintését és házhozszállítás esetén az eltérő szállítási módokat is, pl. A Magyar Posta általi házhozszállítást, amelyet lehetősége van választani, amennyiben a kosárban szereplő termék(ek) esetén ez elérhető. Kuponkód ezen a felületen is hozzáadható. Amennyiben valamely adat tévesen került megadásra vagy valamely szolgáltatási mód tévesen lett kiválasztva, a fent megjelenő egyenesen visszalépve lehetőség van ezeket módosítani. A kosárhoz bármikor lehetőség van visszatérni.

A végösszeg alatt megjelenő jelölőnégyzet jelölésével a Vásárló elfogadja a Elektroszafari jelen Általános Szerződési Feltételeit, valamint tudomásul veszi a vonatkozó Adatvédelmi Szabályzat tájékoztatását. A vásárlás és megrendelés véglegesítésére ezt követően, a “Vásárlás” gomb megnyomásával van lehetőség. Felhívjuk a T. Vásárlók figyelmét, hogy a vásárlás véglegesítésével a Vásárló a kosárban elhelyezett áruk és szolgáltatások megvásárlására irányuló kötelező érvényű ajánlatot tesz, amely Elektroszafari általi elfogadása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A “Vásárlás” gombra kattintás nem jár automatikusan a Vásárló által tett kötelező érvényű ajánlat Elektroszafari általi elfogadásával (további részletek: ÁSZF 6.§). A távollévők közötti szerződés az ennek tényéről tájékoztató e-mail Vásárló általi kézhezvételével jön létre (lásd ÁSZF 6.3 §).

A Vásárló megrendelése véglegesítésével egy záró felületre érkezik, ahol tájékoztatjuk a rendelésszámról, a rendelés összértékéről, a választott fizetési módhoz kapcsolódó információkról, az egyes termékek várható szállítási idejéről vagy áruházi átvétel esetén az átvétel idejéről és arról hogy megrendelésének visszaigazolását e-mailben küldjük el számára. Regisztrált felhasználók a Fiók áttekintése → Korábbi rendeléseim felületen elérik a vásárlás adatait.

5.2. A szerződéskötésre vonatkozó jogszabályi követelmények

Távollévők között kötött szerződés esetén a vállalkozás a jogszabály által előírt tájékoztatást – világos és közérthető nyelven – a Vásárlóval közli, vagy azt a Vásárló számára elérhetővé teszi az alkalmazott távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköznek megfelelő módon. A tartós adathordozón (ennek minősül az elektronikus levél, az e-mail is) rendelkezésre bocsátott tájékoztatásnak olvashatónak kell lennie. Ha a távollevők közötti, elektronikus úton kötött szerződés a Vásárló számára fizetési kötelezettséget keletkeztet, a vállalkozás egyértelműen és jól látható módon, közvetlenül a Vásárló szerződési nyilatkozatának megtétele előtt felhívja a Vásárló figyelmét a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás lényeges tulajdonságaira a szerződés szerinti termékért vagy szolgáltatásért járó ellenszolgáltatás adóval megnövelt teljes összegéről vagy – ha a termék vagy szolgáltatás jellegéből adódóan az ellenértéket nem lehet előre ésszerűen kiszámítani – annak számítási módjáról, valamint az ezen felül felmerülő valamennyi költségről (így különösen a fuvardíjról vagy a postaköltségről), vagy ha e költségeket nem lehet ésszerűen előre kiszámítani, annak a ténynek a feltüntetéséről, hogy további költségek merülhetnek fel, határozatlan időre szóló vagy előfizetést magában foglaló szerződés esetében arról, hogy az ellenszolgáltatás teljes összege a számlázási időszakra vonatkozó valamennyi költséget tartalmazza. Ha az ilyen szerződés átalánydíjas, arról, hogy az ellenszolgáltatás teljes összege egyúttal a teljes havi költséget is jelenti. Ha az összes költséget nem lehet előre kiszámítani, a Vásárlót tájékoztatni kell az ellenszolgáltatás összegének kiszámításának módjáról; határozott időre szóló szerződés esetén a szerződés időtartamáról, határozatlan időre szóló szerződés esetén a szerződés megszüntetésének feltételeiről; a határozott időre szóló olyan szerződés esetén, amely határozatlan időtartamúvá alakulhat át, az átalakulás feltételeiről, és az így határozatlan időtartamúvá átalakult szerződés megszüntetésének feltételeiről; a Vásárló kötelezettségeinek szerződés szerinti legrövidebb időtartamáról.

A vállalkozás köteles gondoskodni arról, hogy a Vásárló a szerződési nyilatkozatának megtételekor

kifejezetten tudomásul vegye, hogy nyilatkozata fizetési kötelezettséget von maga után. Ha a nyilatkozat megtétele gomb vagy hasonló funkció aktiválásával jár, a gombot vagy a hasonló funkciót könnyen olvasható módon fizetési kötelezettséggel járó megrendelés vagy ennek megfelelő, egyértelműen megfogalmazott felirattal kell ellátni, amely jelzi, hogy a szerződési nyilatkozat megtétele a vállalkozás javára teljesítendő fizetési kötelezettséget von maga után. Az Elektroszafari az Elektroszafari Webáruházban történő megrendelés során ezen tájékoztatási kötelezettségének akként tesz eleget, hogy a „Vásárlás” feliratú gombra kattintást megelőzően a Vásárló köteles egy jelölőnégyzet kipipálásával kijelenteni többek között, tudomásul vette, hogy a „Vásárlás” gombra történő kattintással kötelező érvényű ajánlatot tesz a kosárba helyezett termék/szolgáltatás/digitális tartalom stb. megvásárlására, ami fizetési kötelezettséget von maga után.

A kereskedelmi célú internetes honlappal rendelkező vállalkozás köteles legkésőbb a Vásárló szerződéses ajánlatának megtételekor egyértelműen és olvashatóan feltüntetni az esetleges fuvarozási korlátozásokat és az elfogadott fizetési módokat.

A távollévők között kötött szerződés megkötését követően – ésszerű időn belül, de a termék adásvételére irányuló szerződés esetén legkésőbb az átadáskor, a szolgáltatásnyújtására irányuló szerződés esetén legkésőbb a szolgáltatás teljesítésének megkezdésekor – a vállalkozás tartós adathordozón visszaigazolást ad a Vásárlónak a megkötött szerződésről. A visszaigazolás tartalmazza a fent részletesen meghatározott kötelező tájékoztatást, kivéve, ha azt a vállalkozás már a szerződés megkötése előtt tartós adathordozón a Vásárlónak megadta; és a Vásárló a 45/2014. (II.26) Korm. Rendelet 29. § m) pontja szerinti nyilatkozatot tett.

5.3. A szerződés írásbelisége, iktatása

Az Elektroszafari Webáruház használatával kötött szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek. Az Elektroszafari azt nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető, nem megtekinthető. Jogi szempontból a webáruházban leadott megrendelések ráutaló magatartás formájában tett jognyilatkozatnak minősülnek.

5.4. Az ügyintézés, szerződés nyelve

Bárminemű tájékoztatás, ügyintézés és szerződéskötés, valamint a szavatossági/jótállási eljárás nyelve a magyar. A szerződés megkötése is kizárólag magyar nyelven történik, arra Magyarország joga az irányadó.

5.5. Magatartási kódexre vonatkozó előzetes tájékoztatás

Az Elektroszafari , illetve az Elektroszafari Webáruház nem vetette alá magát semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek.

5.6. Termékinformációk

A termékkel/szolgáltatással kapcsolatos fontos tudnivalókat (így különösen azok lényeges tulajdonságai, jellemzői; műszaki / technikai paraméterek stb.), valamint az eladási árakat a Vásárló a termék információs oldalán ismerheti meg még a megrendelése leadása előtt.

5.7. Adatbeviteli hibák

Az Elektroszafari az adatbeviteli hibáknak („félrekattintások”) a szerződéses nyilatkozat (ami vételár fizetésével járó, kötelező erejű vételi ajánlat) elküldését megelőző azonosítását és kijavítását az alábbiak szerint biztosítja.

A Vásárlónak a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Elektroszafari részére való elküldéséig az Elektroszafari Webáruházban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a megrendelési felületen. A részletes leírást az ÁSZF 5.1. pontja tartalmazza

5.8. Árfeltüntetés

Az Elektroszafari Webáruházban feltüntetett árak magyar forintban (HUF) értendők; a Webáruház által megvételre kínált termékek, szolgáltatások termékoldalon feltüntetett, magyar forintban megadott eladásai árai az általános forgalmi adót már tartalmazzák (bruttó árak).

Az Elektroszafari Webáruház a vételárat érintően az alábbi definíciókat alkalmazza:

Bruttó online ár: az Elektroszafari Webáruházban eladásra kínált Termék tényleges eladási ára (vételár), amely tartalmazza az általános forgalmi adót (ÁFA) és további kötelező terheket. Az Elektroszafari szabadon és más piaci szereplőktől függetlenül határozza meg eladási árait. Az eladási ár elsősorban az adott termék termékoldalán kerül feltüntetésre, melyet az alábbi, tájékoztató jellegű ábrán szemléltetünk:

Egységár: a Termék fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény végrehajtására kiadott jogszabályban meghatározott mértékegységére vonatkozó ár (jellemzően Ft/db, Ft/kg, Ft/l). Ábrával szemléltetve:

Felhívjuk a figyelmet, hogy az adott Termék bruttó online ára eltérhet az Elektroszafari által üzemeltetett fizikai üzletben kínált ugyanazon termék árától.

A termék vételára nem tartalmazza az esetleges csomagküldés/kiszállítás költségeit. Ez utóbbiakról Elektroszafari külön tájékoztatja a Vásárlót a megrendelés teljes folyamata során.

Elektroszafari az Elektroszafari t Webáruházból megrendelhető termékek/szolgáltatások vonatkozásában az árváltoztatás jogát fenntartja.

Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

Áfa visszatérítés: Elektroszafari az általános forgalmi adót semmilyen esetben sem téríti vissza.

Az Elektroszafari Webáruház szavatolja, hogy rendelés folyamata során a Vásárló egyértelműen meggyőződhet a kosárba helyezett termékek vételáráról még a kötelező érvényű megrendelésének elküldése előtt.

5.9. Hibás/téves árfeltüntetés

Amennyiben Elektroszafari minden gondossága és körültekintése ellenére hibás ár kerül feltüntetésre az Elektroszafari Webáruházban, akkor Elektroszafari nem köteles a terméket/szolgáltatást hibás áron értékesíteni, hanem felajánlhatja Vásárlónak a helyes és tényleges áron történő teljesítést, amelynek ismeretében Vásárló elállhat vásárlási szándékától. Amennyiben a téves árfeltüntetés a távollévők közötti szerződés létrejöttét (ÁSZF 6.3. §) megelőzően módosításra kerül, és a Vásárló az Elektroszafari által felajánlott, tényleges vételáron történő vásárlást elutasítja, az Elektroszafari a Vásárló által a megrendeléssel adott szerződési ajánlatot nem fogadja el és a megrendelés törlésre kerül.

Hibás árnak minősül különösen, de nem kizárólagosan:

  • nyilvánvalóan téves, irreális ár, ami az érintett termék / szolgáltatás közismert, általánosan elfogadott árától jelentősen eltér;
  • esetleg rendszerhiba miatt megjelenő „0” Ft-os vagy „1” Ft-os ár;
  • egyéb feltűnő értékaránytalanságot mutató ár

Elektroszafari az adatbeviteli hibákból, téves, hibás stb. árfeltüntetésből eredő felelősségét a jogszabályok által megengedett legteljesebb mértékben kizárja.

6.§ Ajánlati kötöttség, visszaigazolás, a szerződés létrejötte

6.1. A Vásárló a “Vásárlás” gombra történő kattintással kötelező érvényű és annak Elektroszafari általi elfogadása esetén fizetési kötelezettséggel járó ajánlatot tesz a kosárban található termék(ek) megvételére, valamint az erre vonatkozó jelölőnégyzet kipipálásával elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el jelen ÁSZF-et és tudomásul veszi az Adatvédelmi Szabályzat tájékoztatását a személyes adatainak kezelését illetően. A Vásárló ajánlatának, megrendelésének Elektroszafari -hoz való megérkezése a Vásárló részéről ajánlati kötöttséget eredményez.

6.2. A Vásárló részéről a megrendelés leadása nem eredményezi az Elektroszafari és a Vásárló közötti szerződés létrejöttét. A Vásárló által elküldött ajánlat (megrendelés) megérkezését az Elektroszafari  késedelem nélkül, automatikusan generált e-mail útján, legkésőbb 48 órán belül visszaigazolja a Vásárló részére. Ez a visszaigazoló e-mail kizárólag arról tájékoztatja a Vásárlót, hogy az Elektroszafari Webáruházhoz a megrendelés megérkezett. Vásárló köteles a visszaigazoló e-mail tartalmát ellenőrizni, annak mellékletét ill. abban feltüntetett linkjeit részletesen áttekinteni, az általa megadott adatok, paraméterek helyességét leellenőrizni. A hibásan vagy nem kellő részletességgel megadott adatok, információk okán felmerülő bárminemű probléma, szállítási vagy egyéb többletköltség vagy ellehetetlenülés, késedelem Vásárlót terheli, az a Vásárló kizárólagos felelőssége.

A vásárlói megrendelés megérkezésének jelen pontban részletezett visszaigazolása nem jelenti a Vásárló ajánlatának elfogadását.

6.3. A szerződés csak akkor tekinthető megkötött szerződésnek, amikor az Elektroszafari Webáruház kinyilvánítja a rendelés elfogadását, amelyet egy külön, Vásárlónak küldött e-mailben igazol vissza. Amennyiben a rendelés az ÁSZF 5.1. pontjának negyedik bekezdésében írtak szerint bontásra kerül, úgy az egyes bontott rendelések esetén a rendelés elfogadására és a szerződés létrejöttére külön-külön e-mail-ek hívják fel a figyelmet. Az adásvételi szerződés ilyen esetben az egyes alrendelésekre külön jön létre.

6.4. A Vásárló az Elektroszafari Webáruház honlapján való regisztrációval elismeri, hogy jelen ÁSZF, valamint az Adatvédelmi Szabályzat rendelkezéseit megismerte és elfogadja, a rendelés menetével tisztában van, továbbá az Adatvédelmi Szabályzatban részletezett, a regisztrációhoz kapcsolódó adatkezelésekhez hozzájárul.

6.5. Amennyiben a rendelés elküldését megelőzően a Vásárlónak a termékkel kapcsolatban kérdése merül fel, úgy telefonon, illetve e-mail útján fordulhat az Elektroszafari Webáruház ügyfélszolgálatához (lásd jelen ÁSZF 2. §-át), ahol készséggel állunk rendelkezésére.

6.6. Az Elektroszafari Webáruház végfelhasználók számára értékesít, így a Webáruházban vásárolt termékek kereskedelmi tovább-értékesítése nem megengedett.

 

7.§ Termék rendelkezésre állása

7.1. Amennyiben a megrendelt termék nem beszerezhető a termékoldalon feltüntetett teljesítési időn belül, úgy az Elektroszafari Webáruház fenntartja magának a jogot, hogy ne fogadja el a Vásárló termék megrendelésére vonatkozó ajánlatát, ebben az esetben szerződéskötés ezen termék tekintetében nem történik, amiről a Vásárló értesítést kap. Amennyiben a fentiek egyazon, több termékre leadott rendelésben szereplő valamely termékre igaz, úgy a szerződés e termék tekintetében nem jön létre, ez azonban a rendelés elfogadását a rendelésben szereplő további termékekre nézve nem érinti. Bármely, az adott termék tekintetében esetlegesen korábban eszközölt kifizetést a Vásárló számára haladéktalanul visszautaljuk.

7.2. A 7.1. bekezdés hatálya az értelemszerűen szükséges változtatásokkal fennmarad arra az esetre, ha a megrendelt termék a rendelés feladása után, de még az árucikk szállítása előtt “18 éven felülieknek” besorolást kap, mivel életkor-ellenőrzés a rendelés feladását követően technikai okokból nem lehetséges.

7.3. A megrendelés, vagy annak visszaigazolása akkor tekinthető az Elektroszafari Webáruházhoz vagy a Vásárlóhoz megérkezettnek, amikor az a címzett számára hozzáférhetővé válik. Nem terheli az Elektroszafari Webáruházat semmilyen felelősség abban az esetben, amennyiben a visszaigazolás azért nem érkezik meg a Vásárlóhoz, mert hibás e-mail címet adott meg, illetve az e-mail fiók tárhely telítettsége miatt számára nem hozzáférhető.

 

8.§ Termék átvétele és szállítása

8.1. Amennyiben a rendelést helyszíni átvétel céljából egy, a Vásárló által kiválasztott Elektroszafari üzletbe szállítják, a Vásárló az általa megadott e-mail címen értesítést kap arról, mikor és hogyan tudja a helyszínen átvenni a rendelését. A Vásárló köteles a rendelést az értesítés kézhezvételétől számított 7 napon belül átvenni. A rendelés átvételéhez a Vásárlónak be kell mutatnia az emailben kapott átvételi értesítést, amely alapján kollégáink azonosítják a vásárlást. Amennyiben a Vásárló nem veszi át rendelését az átvételi értesítő kézhezvételétől számított 7 napon belül, az Elektroszafari Webáruház fenntartja magának a jogot, hogy a szerződéstől elálljon.

8.2. Házhozszállítás kizárólag Magyarország területére történő kiszállítás esetén vehető igénybe. Háztartási nagygép (mosógép, szárítógép, mosogatógép, tűzhely, fagyasztószekrény, fagyasztóláda, hűtőszekrény) vásárlásakor házhozszállítás megrendelése esetén a Vásárlóval a szállítást végző partner veszi fel a kapcsolatot a Vásárló által megadott elérhetőségen, és a kiszállítás pontos idejéről a szállító partnerrel lehetséges egyeztetni. A szerződés akkor jön létre, amikor az Elektroszafari Webáruház kinyilvánítja a rendelés elfogadását, amelyet egy külön, Vásárlónak küldött e-mailben igazol vissza (vásárlást követő 2. email / lásd jelen ÁSZF 6.3. pontját). Háztartási kisgép és egyéb meghatározott, általában kisebb méretű termékkör esetén a Vásárlónak az ÁSZF 5.1. pontjában meghatározottak szerint lehetősége van a megrendelési folyamat során kifejezetten a Magyar Posta általi szállítás lehetőségét választani. Ennek választása esetén a rendelést a Magyar Posta szállítja házhoz, minden egyéb esetben a házhozszállító partner a megrendelés tartalmától, a kiszállítás helyétől és egyéb körülményektől függően az Elektroszafari által szerződött házhozszállítói partneri körből kerül ki.

8.3. Amennyiben Vásárló a szállító partnerrel történő egyeztetés során a szerződéskötéstől számított 2 hetes időtartamon túli kiszállítási időtartamot kívánna meghatározni, az Elektroszafari Webáruház fenntartja magának a jogot, hogy a szerződéstől elálljon. Ebben az esetben a Vásárló az esetlegesen kifizetett vételárról megfelelő összegű jóváírást kap - eltérő megállapodás hiányában - az eredeti fizetés formájában (azaz jóváírás a hitelkártyára vagy ajándékkártyára, számlára visszautalás, illetve készpénz visszafizetés).

8.4. Háztartási nagygép házhozszállítása esetén az Elektroszafari Webáruháznak lehetősége van a küldemény felvételét, szállítását, vagy kézi erővel történő mozgatását megtagadni, amennyiben azt a körülmények vagy a helyszín nem teszi lehetővé, illetve az munka- és vagyonbiztonsági kockázattal jár. Ilyen esetnek minősül többek között:

  • Ha a rendeltetési hely (ahova a termék lerakását a címzett kéri) és a szállító járművel megközelíthető legközelebbi parkoló között több, mint 30 méter távolság van.
  • Az ingatlan megközelítése a küldemény kézi mozgatásával az útviszonyok miatt nem lehetséges, vagy munka, illetve vagyonvédelmi okok miatt kockázatos.
  • Lépcsőn történő szállítás esetén a lépcső bármilyen okból balesetveszélyes (pl. nincs korlát, a lépő felület, lépő magasság eltér a szabványostól; lépcső felülete csúszós stb…), illetve amennyiben a lépcső adottságainál fogva (szűk; a küldeménnyel nem lehet elfordulni; az elforduláshoz a küldeményt derékmagasság fölé kellene emelni stb.) alkalmatlan a biztonságos szállításra.
  • Lakótéren belüli mozgatás esetén a rendeltetési hely megközelítése bármilyen okból balesetveszélyes és vagyonvédelmi okok miatt kockázatos.
  • Küldemény csomagolt állapotban ajtónyíláson nem fér be, vagy a lakótéren belül nem mozgatható.

Amennyiben ezen körülmények a kiszállítási címen állnak fenn, akkor a kiszállítás teljesítettnek minősül akkor is, ha a fent részletezettek, vagy egyéb akadályozó körülmények okán a küldeményt a szállítók nem juttatják el a megbízáskor megadott címen lévő kiszállítási címre, illetve rendeltetési helyre.

 

 

8.6. Csomagautomatás kiszállítás

GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft. (székhely: 2351 Alsónémedi GLS Európa u. 2.; cégjegyzékszám: 13-09-111755), továbbá a Magyar Posta Zrt. (székhely: 1138 Budapest, Dunavirág u. 2-6, cégjegyzékszám: 01-10-042463). Foxpost Kft. (Cégjegyzékszám: 01-09-423958
Adószám: 32435119-2-42 Székhely: Magyarország, 1068 Budapest, Dózsa György út 84. B. ép. Telephely: 1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 12-14.)
A csomagautomatát üzemeltető partner (a továbbiakban: üzemeltető partner) a szállítás teljesítéséhez vásárlói adatokat dolgoz fel. Az adatfeldolgozásról részletesen olvashat az XXXXXX  oldalon elérhető Adatvédelmi Szabályzatának 11. és 23.2. pontjában. A szolgáltatás igénybevételének feltétele, hogy a Vásárló a mobiltelefonszámát, valamint az e-mail címét megadja.

Elektroszafari vállalása

Vásárlóinknak lehetősége van arra, hogy a jelen pontban meghatározott feltételek fennállása esetén igénybe vegyék a másnapi szállítást lehetővé tevő csomagautomatás szolgáltatásunkat. Elektroszafari vállalja, hogy a Webáruházban délig (12:00 óráig) leadott rendelésben szereplő terméket annak a Elektroszafari rendszerébe történő megérkezését igazoló, automatikus válasz e-mail kiküldését követően, a rendelést követő napon leszállítja a rendeléskor megadott, a partner által üzemeltetett csomagautomatához rendelt címre. Az Elektroszafari a szolgáltatást Magyarország területén valamennyi irányítószám közelében nyújtja, ahol az üzemeltető partner csomagautomatát tart fenn.

Felhívjuk a szíves figyelmet arra, hogy a szolgáltatás korlátozottan érhető el a kiszállítási hatókör és logisztikai kapacitás, valamint a kosárban szereplő termék(ek) nagysága, tömege és készleten való elérhetőség függvényében.

A szolgáltatás igénybevételét kizáró körülmények:

  • a rendelt termék méretei alapján nem fér bele a csomagautomatába (51x31x35);
  • a termék érték fogyasztói ára a 400.000 forintot meghaladja;
  • a szállítási és számlázási cím kívül esik az adott Elektroszafari üzlet által lefedett kiszállítási hatókörön;[
  • olyan az Elektroszafari-től és a házhozszállító partnertől független külső körülmény (vis maior) áll fenn (pl. természeti katasztrófa, időjárási nehézség, sztrájk, tűz, robbanás, járvány okozta korlátozások stb.), amely a szolgáltatás nyújtását átmenetileg, akár helyileg, akár valamennyi Elektroszafari áruház területére nézve kizárja vagy jelentősen korlátozza.

Amennyiben a fenti kizáró körülmények sem állnak fenn, a rendelés során, a kiszállítási opcióknál jelenik meg a Vásárló számára a szolgáltatás és annak díja.

Fizetési feltételek

A Vásárló a szolgáltatás igénybevételéhez mind a szolgáltatás díját, mind pedig a szolgáltatással érintett termék(ek) ellenértékét előre fizetéssel/ajándékkártyával, vagy utánvétel esetében bankkártyával, a csomagátvétele előtt közvetlenül teljesítheti. A szállítási opció kiválasztása esetén lehetséges fizetési módok: bankkártya.

Átvétel folyamata:

A Vásárló által megrendelt termék megérkezett az általa kiválasztott csomagautomatába, az üzemeltetési partner e-mailt és akár sms üzenetet küld a Vásárló részére a termék a csomagautomatába való megérkezéséről. A címzett, illetve az egyéb jogosult az e-mailben, sms-ben egyedi megrendeléshez tartozó kód megadásával veheti át a küldeményt a rendeléskor megadott csomagautomatához rendelt címen.

A küldemény kézbesíthetetlensége:

Kézbesíthetetlennek minősül a küldemény, amelyet az Elektroszafari-n kívülálló okból a Címzettnek (vagy az egyéb jogosult átvevőnek) nem lehet kézbesíteni.

Elektroszafari elállási joga:

Elektroszafari a kiszállítást egy alkalommal kísérli meg. A kézbesítés meghiúsulása esetén Elektroszafari jogosult a szerződéstől egyoldalú nyilatkozattal elállni és a házhozszállítási díjat megtartani. Elektroszafari a Vásárló által a kézbesíthetetlen termék vonatkozásában megfizetett vételárat – a szolgáltatás díjának kivételével – az elállástól számított 14 napon belül a Vásárló által megadott bankszámlaszámra visszautalja. Az automatát üzemeltető partner a webes felületein, továbbá egyedileg is tájékoztatja a vásárlót, hogy legfeljebb hány napig tárolja a megrendelt csomagot a csomagautomatás átvételi mód választása esetén a csomagautomatában. Amennyiben a vásárló nem veszi át az üzemeltető partner által megadott határidőn belül a megrendelt csomagot, úgy az visszaszállításra kerül a Elektroszafari raktárába. A tárolási időről, valamint az átvétellel kapcsolatosan további információkról az üzemeltetési partnerek alábbi webes felületein tájékozódhat:

GLS Általános Üzleti Feltételek | GLS Hungary

Magyar Posta Zrt. - Csomagautomata

Elektroszafari kizárja a felelősségét bármely olyan késedelemért vagy mulasztásért, az üzemeltető partner szolgáltatás hatékonyságának csökkenéséért vagy szüneteléséért, amely az Elektroszafari vagy az üzemeltető partner irányítási körén kívül eső, külső okból következik be.

Elektroszafari fenntartja a jogot a csomagautomata útján történő szolgáltatás ideiglenes szüneteltetésére a vis maior körülményekre tekintettel, azok elhárultáig, illetőleg az elvégzendő esetleges technikai fejlesztések vagy javításokra tekintettel, amely körülményekről azok felmerülését követően az Elektroszafari az elérhető legrövidebb időn belül tájékoztatja a vásárlóit.

A szállítással kapcsolatos további részletes tájékoztatás a XXXXXXXXXXX oldalon a „Szállítás, egyéb átvételi módok” fejezetcím alatt érhető el.

 

9.§ Fizetés, számlakiállítás, online áruhitel

9.1. A rendelési folyamat befejezése után a Vásárló választhat a megjelenő fizetési módok közül. A Vásárló az Elektroszafari által biztosított fizetési módokról a fizetés-szállítás oldalon tájékozódhat.

9.2. Hitelkártyával/bankkártyával történő fizetés kezelője az SimplePay Zrt. (Székhely: 1138 Budapest, Váci út 135-139. B. ép. 5. em.; Cg. 01-10-143303; adószám: 32835155-2-44).

A kezelőcég aktuális általános felhasználási feltételei a következő linken érhető el: https://simplepay.hu/vasarlo-aff/ (kapcsolat: ugyfelszolgalat@simple.hu)

9.3. Banki átutalással történő fizetés esetén a pénzügyi művelet feldolgozó cége az OTP bank Nyrt., székhely: 1051 Budapest, Nádor u.16., cégjegyzékszám: 01 10 041585.

9.4. A fizetés során beírt adatokat az Elektroszafari Webáruház nem tárolja, azokat az adott fizetéskezelő cég kezeli és a pénzügyi szolgáltatók eltérő adatvédelmi rendelkezései lépnek érvénybe ezen esetekben.

9.5. A termék kifizetésével kapcsolatban a Vásárló érdekkörében felmerülő összes költség – különösen, de nem kizárólag a tranzakciós illetéket, nem magyarországi banknál vezetett bankszámláról való utalás költsége vagy banki készpénzbefizetés költsége - minden esetben a Vásárlót terheli.

9.6. Elektroszafari tájékoztatja a Vásárlókat, hogy az Elektroszafari Webáruházban történt termékértékesítés során a Vásárló jogosult eldönteni, hogy az elérhető fizetési módok – köztük az előre fizetést is - közül melyiket választja.  Az Áfatörvény alkalmazásában nem minősül előlegfizetésnek, ha az ellenértéket megfizetni köteles fél saját döntése alapján előbb fizet, mint a 9.7. pontban részletezett teljesítési időpont.

9.7. Elektroszafari felhívja a Vásárlók figyelmét arra is, hogy az Elektroszafari Webáruházban történt termékértékesítés esetén a teljesítési időpont az a nap, amikor az árut az Elektroszafari a kiszállítást végző logisztikai partnernek átadja. Azaz az átadás napja kerül az Áfatörvény szerinti, számviteli bizonylaton feltüntetésre mint a teljesítés időpontja.

9.8. Vásárló köteles a rendelés leadásakor fokozottan ügyelni a helyes vevő adatok megadására. Az elektronikusan megküldött számlán szereplő adatokat a Vásárló köteles az átvételt követően az elvárható legrövidebb időn belül ellenőrizni. Elektroszafari nyomatékosan felhívja a figyelmet arra, hogy a számla vevő adatainak utólagos módosítására – a nyilvánvaló név- és címelírási hibát (pl. betűhiány, helyesírási hiba) ide nem értve - a számla kiállítását követően nincs lehetőség.

A Vásárló a megrendelés és az ÁSZF-ben leírtak elfogadásával kifejezetten és jóváhagyólag tudomásul veszi, hogy az Elektroszafari az ügylet vonatkozásában elektronikus számlát bocsát ki és kötelezettséget vállal a kiállított elektronikus számla befogadására. Az Elektroszafari a kiállított elektronikus számlát külön (automatikus visszaigazolást és az ajánlat elfogadását követő harmadik) email üzenet mellékleteként küldi.

Elektroszafari kizárólag magyar forintban (Ft) állítja ki a számviteli bizonylatot.

Az Elektroszafari által kibocsátott számla megfelel az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvényben, a 23/2014 (VI.30.) NGM rendeletben és az egyéb elektronikus számlára vonatkozó jogszabályokban előírt feltételeknek.

10.§ Tulajdonjog fenntartása

A kiszállított termék a Elektroszafari / Elektroszafari Webáruház tulajdonában marad mindaddig, amíg a vételár- fizetés teljes egészében meg nem történik.

11.§ Fogyasztónak minősülő Vásárló jogszabályon alapuló elállási joga

11.1. Ha a Vásárló fogyasztónak minősül, megilleti az elállás joga a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 20. §-a értelmében az Elektroszafari Webáruházban vásárolt termékek tekintetében.

A Ptk. 8:1. § 3. pontja értelmében fogyasztó a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

11.2. A fogyasztónak minősülő Vásárló jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

1. a terméknek,

2. több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,

3. több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

4. ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

12.3. A fogyasztónak minősülő Vásárlót nem illeti meg az elállási jog

  • lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes és játékkonzol szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza, így különösen, de nem kizárólagosan:
    • lázmérő, inhalátor, alkoholszonda, vércukor és/vagy koleszterin mérő, hallókészülék, izom- és idegstimuláló (TENS) készülék, tetűfésű, mikrodermabráziós készülék, ízület melegítő/rögzítő, ágymelegítő, melegítőpárna, lábmelegítő, lábfürdő, szájmaszk,
    • arcszauna, bőrradírozó, arctisztító kefe, gyantázó készülék, gyantapatron (kivéve a bontott csomagolású, de nem használt patroncsomagot), bőrápoló szer, krém, fogkefe, fogkefe fej, szájzuhany, szájcenter, manikűr/pedikűr készülékek és tartozékaik, cumi és cumisüveg, szemtakaró, fürdő, mosdó, mosó és mosogató szivacs/pamacs, körömkefe, WC kefe, WC pumpa, fürdőszobai csúszásgátló, zuhanyfüggöny,
    • hajvágó, szakállformázó, testszőrzet nyíró, fül- és orrszőrnyíró, borotva, villanyborotva, epilátor, borotvához szita, borotvafej, trimmer; villanófényes szőrtelenítő (IPL),
    • aktivitásmérő és okosóra (kivéve a tisztításra, fertőtlenítésre alkalmas szíjjal [pl. szilikon] szerelt aktivitásmérőt és okosórát), hajformázók (hajvasaló, hajsimító, göndörítő, kreppelő, hajsütővas, kúpvas, meleglevegős hajformázó készülékek)
    • fülhallgató, fejhallgató, headset, gamer headset, VR headset,
  • az alább felsorolt, zárt csomagolású termékek tekintetében, amelyek egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után azért nem küldhetőek vissza, mert a bontott csomagolású termék használatlan állapota szemrevételezéssel nem állapítható meg:
    • párna, matrac, matracvédő, fedőmatrac, paplan, pléd, ágyneműhuzat, lepedő, ágy-, fotel- és kanapétakaró.

11.4. A fogyasztónak minősülő Vásárlót megilleti az a jog, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

11.5. Ha a fogyasztónak minősülő Vásárló elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postai úton, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével az Elektroszafari részére az elállásra nyitva álló időszak alatt. Az elállási jog gyakorlására vonatkozó nyilatkozat minta a jelen ÁSZF 1. sz. mellékletében található.

11.6. A fogyasztónak minősülő Vásárlót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a 12. pontban meghatározott rendelkezéseknek, illetve a vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta. Ha a fogyasztónak minősülő Vásárló a jogszabályi határidőben, minden kétséget kizáróan igazolható módon nem küldi meg elállási nyilatkozatát, ez úgy minősül, hogy a fogyasztónak minősülő Vásárló nem teljesítette az elállási jog gyakorlásához szükséges feltételeket, ezért a szerződése nem kerül felbontásra, szerződése továbbra is hatályban marad. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztónak minősülő Vásárló az erre irányuló nyilatkozatát az elállási időszak alatt (akár a 14. naptári napon) elküldi a Elektroszafari részére.

Postai úton történő közlés esetén a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő közlés esetén az e-mail, illetve a fax megérkezésének időpontját veszi figyelembe az Elektroszafari a határidő számítás szempontjából. A fogyasztónak minősülő Vásárlónak az elállási nyilatkozatát tartalmazó levelét ajánlott küldeményként szükséges postára adnia annak érdekében, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

A fogyasztónak minősülő Vásárló határidőben gyakorolja elállási jogát, ha az elállási Időszak lejárta előtt (14, azaz tizennégy nap) elküldi elállási nyilatkozatát a fentebb írtak szerint az Elektroszafari részére.

11.7. A fogyasztónak minősülő Vásárló elállás esetén köteles a megrendelt terméket késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül Elektroszafari áruházban leadni, illetőleg - amennyiben az elállás tárgyául szolgáló termék postai küldeményként feladható - postán visszaküldeni az Elektroszafari részére a lentebb jelzett visszaküldési postacímre. Amennyiben a terméket az ElektroszafariWebáruház kifuvarozta a fogyasztónak, és az jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza, az Elektroszafari Webáruház saját költségén visszafuvarozza a terméket, kivéve a 15-60. nap közötti elállás esetén (lásd 13.6. pont). Postai küldeményként a legfeljebb 30 kg súlyú, illetve 3 méter volumetrikus méretet nem meghaladó termékek küldhetőek vissza.

Visszaküldési postacím:

Elektroszafari Kelemen László E.V. 

6237 Kecel Fő tér 7.

Telefon:+36205680773

A termék Elektroszafari részére történő visszaküldésének költsége a fogyasztónak minősülő Vásárlót terheli. Az Elektroszafari -nek az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldési költségén kívül az elállás kapcsán a Vásárlót semmilyen más költség nem terheli.

11.8. Felhívjuk a figyelmet, hogy a fogyasztónak minősülő Vásárló szerződéstől való elállása esetén az Elektroszafari akkor kerül abba a helyzetbe, hogy a vételárat és a költségeket a jogszabályoknak megfelelően vissza tudja téríteni a Vásárló részére, ha az elállással érintett terméket kézhez vette. A fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételét követően ezért az Elektroszafari az elérhető legrövidebb időn belül, de legkésőbb a termék átvételétől, azaz az Elektroszafari áruházban történő leadás napjától vagy a visszaküldési postacímen az Elektroszafari általi átvétel napjától számított 14 napon belül téríti vissza a fogyasztónak minősülő Vásárló által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, kivéve

  • a termék Elektroszafari részére történő visszaküldéséért fizetett költséget,
  • azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a fogyasztónak minősülő Vásárló az Elektroszafari által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott, valamint
  • a Vásárló nem magyarországi banknál vezetett bankszámlájára történő vételár visszautalással felmerülő tranzakciós stb. költséget vagy banki készpénzbefizetés költségét.

Az Elektroszafari jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a fogyasztónak minősülő Vásárló nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül az Elektroszafari a korábbi időpontot veszi figyelembe. Felhívjuk kedves vásárlóink figyelmét, hogy bankkártyás, illetve előre utalásos fizetés esetén minden esetben a fizetéskor megadott bankszámlára utaljuk vissza a visszáru összeget. Készpénz visszafizetésére nincs lehetőség.

11.9. Amennyiben az Elektroszafariezen tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget az elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik. Amennyiben a 14 napos határidő lejártát követő tizenkét hónapon belül az Elektroszafari Webáruház megadja a fogyasztónak a meghatározott tájékoztatást, az elállásra vagy a felmondásra nyitva álló határidő az e tájékoztatás közlésétől számított tizennegyedik napon jár le. Az elállás közlése vagy a kereskedelmi termék időbeni eljuttatása elegendő az elállási határidő betartásához.

11.10. Abban az esetben, ha a fogyasztónak minősülő Vásárló a termék megvásárlására irányuló szerződéstől egyoldalú nyilatkozattal eláll, azonban az elállással érintett terméket annak jellege, tulajdonságai, illetve működése megállapításához szükséges használatot meghaladó mértékben használta, a termékben bekövetkező értékcsökkenésért felelősséggel tartozik. Ezen értékcsökkenéssel arányos összeget az Elektroszafari az elállási joggal érintett termék vételárának visszatérítése során érvényesíti, azaz ezen összeget a visszatérítendő vételárból beszámítással levonja. Az értékcsökkenés nagysága az elállással érintett termék jellege, értéke (vételára), valamint a fentiek szerinti használatból eredő kopás/elhasználódás mértéke alapján kerül megállapításra.

 

12.§ Fogyasztónak minősülő Vásárló javára, az Elektroszafari által önként biztosított elállási jog

12.1. A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletben foglalt kötelezettségeken túl az Elektroszafari Webáruház az online vásárlástól számított 15. és 30. nap között a fogyasztónak minősülő Vásárló számra elállási jogot biztosít az alábbi feltételekkel: a jogszabályi kötelezettséget (10.§ (2) bekezdése szerinti elállási jog) meghaladó időtartam alatt gyakorolt elállás esetén a fogyasztónak vissza kell juttatnia a terméket sértetlen, hibátlan állapotban összes tartozékával és eredeti csomagolásával együtt, továbbá a vásárlást igazoló eredeti számlát az Elektroszafari részére. A fogyasztónak minősülő Vásárló elállhat a szerződéstől az ügyfélszolgálati email címünkön, (elektroszafari@gmail.com), vagy személyesen az Elektroszafari áruházban a 15. és 30. nap között anélkül, hogy bármilyen indokot kelljen adnia erre vonatkozólag, vagy az áru - ha a határidő lejárta előtt megkapta az árut - visszaküldésével, az alábbi címre: Elektroszafari ; Kelemen László E.V. , Kecel Fő tér 7.
A jelen § szerinti elállási jog a fogyasztókat kizárólag az Elektroszafari Webáruházban történt vásárlások esetén illeti meg, az az Elektroszafari  áruházában történt vásárlásokra nem érvényes (áruházi átvételes online vásárlásra az előbbi korlátozás nem vonatkozik).

12.2. A fogyasztó az elállási jogát a termék értékesítésére irányuló szerződés esetében a (i) termék átvételének napjától számított 60 napon belül, (ii) több termék szolgáltatásakor attól a naptól számított 60 napon belül, amelyen fogyasztó vagy a fogyasztó által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó terméket átvette, (iii) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződéskötés napjától számított 60 napon belül gyakorolhatja.

12.3. A szerződéstől elállás esetén, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni az Elektroszafari -nek vagy az Elektroszafari által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A fogyasztó köteles a termék visszaküldésének közvetlen költségét viselni, ezen felül egyéb költség nem terheli. Elektroszafari a termék árát az eredeti vásárláskor alkalmazott fizetési móddal megegyezően fizeti vissza (pl. bankkártyával történő fizetés esetén az összeg a bankkártyához tartozó számlára kerül vissza). A fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. §-ában meghatározott kivételek esetén.

12.4. A 30 napos visszavételi akció keretében visszavett termékeknek az alábbi feltételeknek kell megfelelnie:

1. sértetlen
2. hibátlan
3. ép
4. karcolásmentes
5. elszíneződéstől mentes
6. szagmentes
7. tiszta, szennyeződéstől mentes
8. eredeti csomagolással kell rendelkeznie (nem szakadt, nem ázott csomagolás, normál felbontással járó sérülés elfogadott)
9. összes eredeti tartozékával kell rendelkezzen (ami szintén ép, hibátlan, tiszta, karcolásmentes, szagmentes, elszíneződéstől mentes kell legyen)

12.5. A fogyasztónak minősülő Vásárló a 60 napos elállási jogával nem élhet különösen az alábbi esetekben:

  • a fent felsoroltak közül bármelyik kitételnek nem felel meg a termék
  • a 12.3. pontban felsorolt higiéniás termékek esetében
  • nem a gyárilag telepített operációs rendszer található a terméken
  • a termékhez járó, termékre telepített szoftver aktiválása után kóddal védhető termékek esetén a kód nincs kiiktatva (pl. belépési kód, zárolási kód stb.)
  • beüzemelt, kipróbált nyomtatóra
  • beépíthető készülékekre a beépítést követően
  • beüzemelt, kipróbált porszívóra
  • villanófényes szőrtelenítő készülék vásárlása esetén
  • akkumulátorok vásárlása esetén
  • outlet termékkategóriába tartozó termék vásárlása esetén
  • online hitel igénybevételével vásárolt termék esetén

12.6. A 15-60. nap közötti elállás esetén a termék Elektroszafari -hoz történő visszajuttatásának költsége egységesen, kis- és nagygép esetén is a Vásárlót terhelik.

13.§ Elállás következményei

13.1. Érvényes elállás esetén minden kölcsönösen kapott teljesítés visszatérítendő. Amennyiben a fogyasztó nem tudja visszatéríteni számunkra a kapott teljesítést, illetve csak részben tudja, vagy csupán a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredően elhasznált, vagy nem működő állapotban, értékcsökkenten tudja visszaadni, kötelessége az ebből eredő kárt megtéríteni. A 15-60. nap között az előbbiek szerinti értékcsökkentett állapotú áru megvásárlásától nem lehetséges elállni, erre kizárólag a 13.4. pontban rögzített állapotban lévő áru jogosít, amennyiben a 13.5. feltételek nem állnak fenn.

13.2. A fogyasztót terhelik a termék visszaküldésének közvetlen költségei. Amennyiben a terméket a Elektroszafari Webáruház kifuvarozta a fogyasztónak, és az jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza, az Elektroszafari Webáruház saját költségén visszafuvarozza a terméket, kivéve a 15-30. nap közötti elállás esetén (lásd 12.6. pont). Postai küldeményként a legfeljebb 30 kg súlyú, Illetve 3 méter volumetrikus méretet nem meghaladó termékek küldhetőek vissza.

13.3. A fogyasztó által kifizetett összeget - ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is - haladéktalanul, de legkésőbb a fogyasztó elállásra vonatkozó jognyilatkozatának tudomásulvételétől számított 14 napon belül fizetjük vissza. Amennyiben a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Elektroszafari Webáruház nem téríti vissza az ebből eredő többletköltségeket. Termék adásvételére irányuló szerződés esetén az Elektroszafari Webáruház mindaddig visszatarthatja visszafizetendő összeg kifizetését, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte és a tulajdonjog átruházása megtörtént (a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni), kivéve, ha Elektroszafari Webáruház kifejezetten vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. A visszatérítés során az Elektroszafari Webáruház az eredeti ügylet során alkalmazott (fogyasztó által igénybe vett) fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli. Készpénzes vásárlás esetén az Elektroszafari Webáruház a visszatérítendő összeget postai úton fizeti meg a fogyasztó által megjelölt postacímre. Készpénz áruházban történő helybeni kifizetésére nincs lehetőség. A fogyasztó az előbbi esetben választhatja a banki átutalással történő visszatérítést is, amennyiben ehhez megadja azt a számlaszámot, amelyre az utalást teljesíteni kéri.

13.4. A vonatkozó postai díjakról további információkat talál a Magyar Posta Zrt. által üzemeltetett www.posta.hu weboldalon.

13.5. A felek eltérő megállapodása hiányában a fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogot

  • a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha az Elektroszafari Webáruház a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
  • olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállásra nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
  • romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  • olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
  • olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke az Elektroszafari által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
  • olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
  • lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
  • hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
  • nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
  • fuvarozás vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
  • a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha az Elektroszafari  Webáruház a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

A fentiekben meghatározott jogokon túl a fogyasztónak lehetősége van arra, hogy személyesen nyilvánítsa ki egy rendeléstől való elállását és bármely magyarországi Elektroszafari áruházban az elállásra vonatkozó határidőn belül.

 

 

Mellékletek

1. számú melléklet: elállási nyilatkozatminta

 

2. számú melléklet: A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló mintatájékoztató

 

 

 

 

 

 

 

1. melléklet

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta (csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett: Elektroszafari  Kelemen László E.V.  6237 Kecel Fő tér 7. 

e-mail: elektroszafari@gmail.com

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
Rendelés egyedi azonosító száma:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:

Alulírott fogyasztónak minősülő Vásárló tudomásul veszem és elfogadom, hogy az elállási nyilatkozat kézhezvételétől (arról szóló értesüléstől) számított 14 napon belül az Elektroszafari visszatéríti a fogyasztónak minősülő Vásárló által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, kivéve

  • a termék Elektroszafari részére történő visszaküldéséért fizetett költséget,
  • azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a fogyasztónak minősülő Vásárló az Elektroszafari által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott, valamint
  • a Vásárló nem magyarországi banknál vezetett bankszámlájára történő vételár visszautalással felmerülő tranzakciós stb. költséget vagy banki készpénzbefizetés költségét.

A fogyasztónak minősülő Vásárló(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt,………………………………..

 

 

 

 

 

 

 

2. melléklet

A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló mintatájékoztató

1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a Elektroszafari hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Fogyasztó és vállalkozás közötti - ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló - szerződés esetén Ön a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a vállalkozás költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Elektroszafari nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

3. Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?

Egyes termékre vonatkozóan hibás teljesítés esetén szerződés, vagy jogszabály alapján az Elektroszafari jótállásra köteles a Polgári Törvénykönyv szerint.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

A kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek termékcsoportjainak megnevezéséről szóló miniszteri rendeletben meghatározott új, tartós fogyasztási cikk (a továbbiakban: fogyasztási cikk) esetén Ön a teljesítés hibája miatt az 1. pontban meghatározott jogait érvényesítheti, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló kormányrendeletben foglalt feltételekkel.

Önt milyen további jogosultságok illetik meg jogszabályon alapuló jótállás esetén?

Fogyasztási cikk esetében Ön a jótállási idő alatt elsősorban kijavítást igényelhet. Kicserélésnek van helye már az első javítási kísérletet követően, ha megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, és Ön másik igény teljesítését nem kéri. Ön akkor is kérheti a kicserélést, ha a kijavítási igény közlését követő harminc napon belül nem kerül sor a kijavításra. A kicserélési igényt az is megalapozza, ha a fogyasztási cikk a jótállási idő alatt három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, feltéve, hogy Ön nem kéri másik igény teljesítését. Ha az előbbi esetekben kicserélésre nincs lehetőség, akkor Ön a vételár visszatérítésére is igényt tarthat.

Ön milyen határidőn belül gyakorolhatja kötelező jótálláson alapuló jogait?

A jótállás időtartama fogyasztási cikkek esetén

a) 10 000 forinttól 250 000 forintig terjedő eladási ár esetén két év,

b) 250 000 forint feletti (250 001 forinttól kezdődő) eladási ár esetén három év.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól? A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

 

Elektroszafari Cím: 6237 Kecel Fő tér 7.
Telefon: +3678420403 
Mobil:  +36205680773
​E-mail cím: elektroszafari@gmail.com